Na forum Masters'a byla dokumentacja do tego silnika, ale do poniedzialku forum nie dziala, bo przenosza na nowy serwer.
Ale jak tam jest lancuch do dobrze, nie bedzie trzeba czesto wymieniac :idea:
EDIT: Juz wiem, to chyba sie komus cos pokopalo. BKD,BJB,BKC maja pasek i zestaw paska z rolka ma numer w ETCE: 038 198 119 A, ale tez jest kilka wersji
Na forum Masters'a byla dokumentacja do tego silnika, ale do poniedzialku forum nie dziala, bo przenosza na nowy serwer.
Ale jak tam jest lancuch do dobrze, nie bedzie trzeba czesto wymieniac :idea:
EDIT: Juz wiem, to chyba sie komus cos pokopalo. BKD,BJB,BKC maja pasek i zestaw paska z rolka ma numer w ETCE: 038 198 119 A, ale tez jest kilka wersji
dzieki, moze sie komus pomieszalo z benzynowym 2.0, tam chyba rzeczywiscie jest lancuch.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A może wiecie , dlaczego w większości diesli ,do napedu rozrządu jest stosowany pasek , a nie łańcuch ? W większości ,bo chyba fordowskie TDCi mają łańcuch .
toyota tez ma lancuch
tez sie zastanawiam nad tym
nawet gadalem o tym z serwisantem w ASO jak autko rozwalilo mi pompe
i chlopak nie do konca wiedzial czemu??
poweidzial tylko ze oprucz tego ze lancuch jest mocniejsy to nie ma zadnych innych plusow
a wymiana jest duzo drozsza i w sumie wychodzi na to samo
nie wiem na ile to jest prawda ale ja wolal bym lancuch bo napedzac tak wazna rzecz w aucie nie powierzyl bym gumie :lol:
ale ja wolal bym lancuch bo napedzac tak wazna rzecz w aucie nie powierzyl bym gumie :lol:
łańcuch - a pamiętacie, albo mieliście jakies doświadczenia z łańcuchowym napędem rozrządu i pompy w Chryslerach voyagerach - tam był włoski WM 2,5 td. Waliły na potęgę - w ASO można było bez problemu uświadczyć zestaw naprawczy : popychacze zworów ( zazwyczaj wystarczyło wymienic tylko 4), pokrywę rozrządu - jak pękał łańcuch i klinował się między kołem na wale korbowym, to pięknie rozjeżdżał pokrywę, oprócz tego : nowe koła, obudowa napinacza i ślizgacz. - Nie powiem , nie była to tania zabawa, a było ok 70 % szansy, że taka przygoda spotka ten silnik. Był to błąd producenta, bo pamiętam , że w manualach był opisywany specjalny tryb naprawy ustrojstwa, i zamawiało sie nie elementy z "fiszek", ale ( też moparowskie) wzmocnione.
Tak więc nie ma znaczenia czy łańcuch , czy pasek.
Niby najlepsze powinny być napędy bez żadnych łańcuchów , pasków- a ktoś ma doświadczenia z silnikiem 2,0 w Pontiacach trans sport van- amerykańce wymyśliłe, że na Europę będą sprzedawać ten wózek z silnikiem 2,0( oczywiście benzyna). Tam napęd rozrządu był przekazywany przez ( o ile pamiętam 4) koła zębate, wykonane z tworzywa sztucznego. Największa zakała jak mogła być : kupić taki wózek, i czekać aż oberwie zęby - komu by wpadała do głowy myśl, że te elementy podlegaja takiej samej wymianie jak pasek? Niewielu. Gdzieś na allegro widziałem kiedyś taki wózek , przerobiony na "nasze 1,9 TDI"- ze zdjęciami i opisem jak to zrobić- facet miał właśnie przejścia ze wspomniana dwulitrówką.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Mi się podoba jak się wchodzi do salonu Toyoty i pierwsze co sprzedawca mówi o silniku to, że tam jest łańcuch zamiast paska i nie trzeba go wymieniać co znacznie zmniejsza koszty :roll:
Od razu mi się przypomina historia znajomego z Toyotą, który w okresie gwarancji miał awarię silnika związaną z układem zmiennych faz rozrządu. Serwis wszystko pięknie naprawił (oczywiście samochód pare razy odstawiany na parę ładnych dni), ale skutkiem ubocznym była konieczność wymiany łańcucha (nie pytajcie czemu :? ). Okazało się, że łańcuch nie podlega gwarancji (jak klocki, amory, opony itp itd) i zaoferowali mu jedynie gratisową wymiane. Koszt tegoż łańcucha był około 2kzł. Od tego czasu znajomy znienawidził Toyotę i teraz jeździ Focusem :lol:
zamienil siekierke na kijek
jesli to jest focus TDCi to tam tez jest lancuch :lol: nie wiem jak w benzynkach
ale tam chyba tez jest
Teraz jeździ Foczką 1.8 benzyna, bo nie lubi dieselów. Tam jest pasek. W sumie to po tym co przeżył z Corolką to Focus jest mega bezawaryjny, wszystko mu tam śmiga git
Komentarz